woensdag 9 mei 2018

Dag 5 Post Falls - Kalispell

Vandaag stond er weer een reisdag op het programma. Verder niks op de planning, dus we konden wat rustiger aan doen. Na het ontbijt zijn we voor de 3e keer naar de Walmart geweest (en later op de dag nog een 4e keer) om even een hoesje voor mijn nieuwe telefoon te scoren. Het is een beetje erg zonde om hem in gebruik te nemen zonder hoesje en dat ik 'm dan in duizend scherven mee terug kan nemen naar Nederland. We zijn nu echt helemaal klaar met die Walmart, je kunt er nooit even snel heen omdat het zo gigantisch groot is, dus erg onhandig als je snel even iets nodig hebt. Nu we er toch waren hebben we gelijk maar even een (piepschuimen) koelbox gekocht, aangezien onze drankjes onderweg tot nu toe steeds net aan de te warme kant waren. Rond een uur of 11 reden we weg van de Walmart op weg naar de volgende stop van onze vakantie; Kalispell. En op een of andere manier kan ik deze naam nooit uitspreken zonder er een slissende 's' bij te gebruiken. Kalissspell.

Er waren diverse routes te nemen, maar we hebben uiteindelijk niet gekozen voor de Interstate, maar wederom voor een wat rustigere, toeristische route. Daarbij kwamen we langs Bonners Ferry, Troy en Libby. Pas na Bonners Ferry werd de route echt mooi. Aan je linkerhand had je Kootenai National Forest en aan de rechterhand Kaniksu National Forest. Verder geen hele bijzondere attracties, dus we zijn in een keer doorgereden. Daarnaast waren we wel aan wat rust toe en vonden we het prettig om niet al te laat te arriveren bij ons volgende motel: Greenwood Village Inn and Suites. Gisteravond waren we al net de grens van Washington naar Idaho overgegaan en nu reden we na Bonners Ferry weer een staat verder, naar Montana. We hebben nu dus tijdelijk even 8 uurtjes verschil met Nederland. Dit zal de komende dagen wel op en neer blijven gaan, want we blijven eventjes ter hoogte van de tijdzonegrens.

Bijna de hele weg was het zwaar bewolkt en kregen we zo nu en dan een bui over ons heen. Naast de weg stond regelmatig een bord met 'wildlife crossing next 10 miles'. Die bordjes kennen we en we weten dan ook: tijd om weer wildlife te spotten! Vaak zien we niks, maar nu zijn we toch iets van 5-6 herten langs de weg tegengekomen. En bijna 1 onder onze motorkap! Plotseling trapte Walter keihard op de rem en piepten onze banden. Een hert sprong enkele tientallen meters voor ons de weg op. Een paar meter voor het beest kwam onze auto tot stilstand. Het hert bleef ons even verschrikt aankijken, maar huppelde daarna vrolijk naar de andere kant van de weg. Zo dichtbij hoeven we ze ook weer niet te zien ;). Een hartverzakking verder, maar blij dat we geen hert de dood in hebben gejaagd.

Aangekomen in Kalissspell zijn we als eerst in gaan checken. Om het motel te bereiken moesten we eerst door een klein trailerpark heen. Het is een leuke, wat ouderwets aandoend motel met in de eetzaal opgezette dieren. Dieren die hier in de omgeving voorkomen. Het hotel waar we verbleven toen we Yellowstone National Park bezochten had hetzelfde. Kijken of we alle opgezette dieren ook in het echt mogen gaan zien! De man achter de balie was een enorme chaoot (of een met Alzheimer), want overal slingerden briefjes rond. Daarnaast was er nog een vrouw aanwezig waar hij af en toe dingen aan uitlegde. Het zijn hele aardige mensen, maar wel een stelletje apart. Ik denk dat we een van de weinige gasten zijn, zo uitgestorven is het hier en zo snel gaat het internet ook. We hebben een ontzettend ruime kamer met een kitchenette, een slaapgedeelte en nog een zitgedeelte. En dan de badkamer nog. Als we de schuifdeur aan de voorkant van de kamer opendoen staan we direct bij onze auto. Wel zo praktisch ;).

Een van de ketens waar we nog niet eerder hadden gegeten zouden we vanavond dan eindelijk eens gaan bezoeken: Applebee's. Ja, we willen ze allemaal eens uitgeprobeerd hebben :). We vonden het het meest lijken op Denny's. Een gezellige tent en we hebben samen wat uienringen besteld, Walter daarna een burger en ik de Riblets. Geen idee wat het was. Maar het smaakte goed, het lijkt erg op spareribs, maar dan met platte botten. Iets te veel saus, dat wel. Ik heb het in Nederland nog niet eerder gezien eigenlijk.

We waren lekker vroeg klaar met eten (dat kan ook niet anders als we halverwege, terwijl ik nog een paar riblets te gaan heb, het bonnetje onder onze neus geschoven krijgen) en konden dus nog even relaxen in onze kamer. Even uitzoeken wat voor weer het morgen wordt, want het ziet er morgen ook nog niet al te best uit, maar in ieder geval beter dan vandaag. Vanaf overmorgen schijnt het erg zonnig te worden en niet al te warm, dus daar kijken we wel naar uit, zeker omdat we dan ook wat meer gaan wandelen. Het idee is dan ook om redelijk vroeg op pad te gaan morgen, maar we moeten maar zien of dat ook echt gaat lukken!

Stappen gezet: 3057 (1.9 km)
Weer: Bewolkt en regen, 16 tot 18 graden
Afstand gereden: 383 km

We sliepen net over de grens in Idaho

Regen, veel regen onderweg

De volgende staat in: Montana

Prachtige omgeving, met een blauwe lucht had het er vast nog mooier uitgezien

Gearriveerd in Kalispell, op de achtergrond de bergen van Glacier National Park

The American School Bus

Appelbijen :)

Beer

Die hebben we bijna aangereden

Greenwood Village Inn dining room

Of de vissen zijn te groot, of het aquarium is te klein